středa 4. května 2016

Jak napěnit mléko parní tryskou

Když je mléko teplé, nedá se napěnit. U pěny na latté se nejprve tryska ponoří hluboko do mléka (tak 2-3cm) a mléko se ohřeje. Dnes vám popíši, jak napěnit mléko pro přípravu Latte Machiatto. Kávovar Tchibo Caffisimo má parní trysku pro napěnění mléka. Stačí otevřít a budeš v obraze.


Máte rádi kávu a nedokážete si ji představit bez mléka ? Jenže obyčejné mléko nebo smetánka už vám leze krkem? Zkuste mléko napěnit a zážitek z pití. Dozvíte se v něm vše podstatné včetně toho, jaké mléko je nejvhodnější, kde si pořídit dobré vybavení a jak si při šlehání mléka poradit. Ta je totiž mnohdy nezbytnou součástí daných nápojů.


Jak si doma udělat mléčnou pěnu a jaký napěňovač mléka si vybrat – to vše se dozvíte v prvním díle článků ze série o přípravě kávových nápojů v domácím prostředí. Jaké mléko k výrobě mléčné pěny? Vždy volte kvalitní plnotučné mléko. Jako naprostý amatér ve šlehání nevyhledávající mléko v kávě se mi nejvíce osvědčila normální pokojová teplota,spíše užší a vyšší konvička či nádoba,trysku zanořit tak do poloviny výšky hladiny,pára po iniciálním puštění mimo mléko naplno,pak přerušit,počkat chvilku na dohřátí v bojleru a znovu. Mívám velmi pěknou hustou pěnu,vyfotím, jak se k. Příspěvek od jadoledo So 02.


Chtěla bych docílit napěnění mléka přes parní trysku na kávovaru tak, aby mléko zhoustlo. Pravidla fóra Dodržujte pravidla fóra ZDE Než začnete psát svůj příspěvek, použijte funkci Hledat. Tak jsem koupil v superhyper na zkoušku Lascato a před tím v Makru konvičku litru a teploměr - dal jsem mléka slabší polovinu, nechal nahřát bojler a trysku jsem ponořil těsně pod hladinu mléka, napěňoval jsem cca do 60°, potom lehce bouchnul o stůl a kroužil chvíli konvičkou, dělal jsem cappucino a latte macchiato, no a tak to dopadlo, to cappucino jsem nestihl. Problém by mohl být v gumovém těsnění ve spoji trubky a trysky (pokud tam je). Měl jsem doma vodovodní baterii, kam pod sítko patří gumové těstnění, to originál těsnění (černá tvrdá guma) pěkně smdělo, chvíli mi trvalo, než jsem to objěvil.


Pro skvělé cappuccino, caffé latte nebo flat white potřebujeme dokonale našlehané mléko (mikropěnu) a espresso z kvalitní kávy. K našlehání mléka je nejlepším nástrojem parní tryska kávovaru. Našlehat kvalitní mikropěnu však není tak snadné, jak se může na první pohled zdát. Jak pění mléko parní tryska ne pěnění mléka? Pokud jste to ještě nezkoušeli, tak se.


Dobrý den, mám doma automatické preso a nejsem zcela spokojen s jeho funkčností a nejvíce s (ne)pěněním mléka, a proto jsem se rozhodl jej vyměnit. Vybral jsem si toto preso, ale bohžel jsem nikde nenašel informaci o funkčnosti parní trysky na mléko. Máte doma kávovar s tryskou , ale stále jste nepřišli na to, jak s jeho pomocí docílit dokonalé pěny? Mléko na mléčnou pěnu by mělo být pasterizované a plnotučné s obsahem tuku alespoň. Mléko používejte vždy čerstvé a pořádně vychlazené.


Teplota lednice často nestačí, proto se nebojte. Pravděpodobně více oblíbené než klasické espresso jsou kávové nápoje, jejichž součástí je mléko a mléčná pěna. Pro někoho je to módní záležitost, pro někoho dojem (byť chybný), že tyto nápoje jsou „slabší“, někomu prostě větší množství mléka chutná. Jen jednou se mi povedlo mléko napěnit , ale zabte mě, nevím jak. Jestli jserm to udělal s nástavcem nebo jsem ho sundal a pěnil jsem bez něj.


Jak napěnit mléko parní tryskou

To o tepelnej vodivosti je všeobecne známe, no ja som sa pýtal na súvis medzi rôznou tepelnou vodivosťou a kvalitou mikropeny. Objednala jsem si mléko Tatra Lascato, dám pak vědět jak to jde s tímto speciálním mlékem na cappucino.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky