středa 26. června 2019

Pečení bábovky v horkovzdušné troubě

Pečení bábovky v horkovzdušné troubě

Pečení v horkovzdušné troubě bábovka recepty, které budete milovat. Pečení v troubě je zvláštní kuchařská kategorie bez ohledu na to, zda se připravuje slané nebo sladké jídlo. Pokud nemáte pevný vztah s vaší troubou, plný důvěry a vzájemného pochopení, hrozí domácí krize. V příručce, kterou jsem si stáhla z netu na pečení v horkovzdušné troubě je psáno ze se plechy dávají na lištu, ale zdá se mi to trošičku tmavší a vypečený. Ale protože jsem ještě nikde nesehnala speciální kuchařku na horkovzdušnou troubu, převážně peču na horní a spodní ohřev.


Pečení bábovky v horkovzdušné troubě

Já na vše používám tu „vrtulku“, tedy pečení pomocí proudícího horkého vzduchu v troubě Ty „spirálky“ jsou normální pečení ze strarších typů troub, tedy pečení zespoda a zespodu i zeshora pomocí tepelných spirál. Každá trouba peče jinak, je potřeba to vyzkoušet. Mám vyzkoušeno, že při horkovzuchu je. Funkci pečení horkým vzduchem s ventilátorem a horním topným tělesem je možné současně použít pro rychlý předehřev trouby při pečení horkým vzduchem s ventilátorem.


Sháníte ideální spotřebič pro pečení ? Uvádím teplotu trouby elektrické. Podle složení bábovky se domnívám, že bude stačit minut. V plynové troubě , to je podle toho, jak komu trouba peče. Naše trouba v paneláku, peče hodně, tak vše dáváme jen na poloviční teplotu a ještě musíme nahoru, dát alobal. Pečení v plynové troubě je velmi obtížné, protože výkon plynového hořáku nelze jednoduše regulovat a potraviny hodně vysušuje.


Také proto se od plynových trub ustupuje. Trouby jsou vybaveny spodní hořákem, který je využíván pro pečení a horním pro grilování. Plynové trouby jsou již dnes vytlačovány elektrickými. Tu mou třetí pečeni jsem před koncem natřel sádlem a hustě posypal mletou paprikou a nechal vychladnout v troubě , jak je psáno v receptu.


Vznikla lahodná, nepřesolená, debrecínská pečeně. To jsem předtím nevěděl a tápal. Spolehlivě jsem zvládal jen kotlety na šlehačce.


Mam dva měsíce novou trobu a nevím na jaký program se co peče,na kolik stupnů. Návod k tomu je nulový. A na internetových stránkách firmy Karma,od které ta trouba je ,taky nic není.


Kdyby měl někdo podrobnější návod nebo radu kde to dá zjistit. Budu vděčná za každou radu. V této troubě zároveň můžete péct i více plechů najednou, a to Vám zejména ušetří čas.


Pečení bábovky v horkovzdušné troubě

Zároveň i více druhů, které ale vyžadují stejnou teplotu pečení. Podruhé jsem udělala pár změn: 1. V horkovzdušné troubě nastavujte vždy teplotu pečení o °C nižší než v elektrické troubě , tomu se musí přizpůsobit i pokyny v receptu. Právě trocha vlhkosti navíc při pečení dělá rozdíl mezi šedavou a hrubé kůrkou a kůrku tak akorát tenkou, kaštanové vybarvenou a lesklou. Díky páře se kůrka neutváří hne a tak může pečivo během prvních chvilek v troubě zvětšit svůj objem do maximální možné míry. Recept na chléb, který mám ještě od mojí maminky.


Když se chléb vytáhne z trouby, krásně voní a připomíná mi mé dětství. Vaření v páře °C, čas minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky