pátek 9. června 2017

Jak dlouho péct bábovku v elektrické troubě

Tabulky pro pečení osahují následující způsoby pečení. Jak dlouho péct tvarohovou bábovku ? Vyberte si způsob podle vybavenosti Vašeho spotřebiče. Pečení v elektrické troubě. V klasické (obyčejné) elektrické troubě sálá teplo z topného tělesa umístěného v horní a dolní části trouby.


Elektrická trouba je určena na pečení jednoho plechu. Pro pečení dvou plechů najednou musíme pamatovat, že v polovině pečení je vyměníme, aby se vše propeklo rovnoměrně. Mám k dispozici troubu s rozsahem teplot 130°C-300°C s krokem po 25°C. Vím, že by se předtím měla asi na minut trouba rozehřát na.


Dlouho mi trvalo, než jsem si zvykla v ní péct , hledala jsem na internetu podrobnější návody, ale tak pěkný a výstižný článek o troubě vidím poprvé. Chtěla jsem zjistit, k čemu ten horkovzduch vlastně je, protože maso bylo vysušené, a tak jsem většinou používala klasiku – horní a spodní ohřev. Ve skleněné formě cca 45min ve vyhřáté a na skoro minimum stažené plynové troubě (dělám to nerada), raděj naleju těsto na bábovku na vymazaný plech, je to rychlej upečené a nikdy mi to nepraskne jako ta bábovka, po upečení obyčejně poleju čokoládovou polevou a pak krájím kostky-chuťově stejné a méně práce. Ale byla tam nějak dlouho.


Bábovku jsem v troubě domordovala. Jinak bábovka je syrová hlavně uprostřed té formy, dávám do předehřáté trouby, neotevírám. Formu na bábovku vymažeme tukem a vysypeme strouhankou. Těsto na bábovku rozdělíme na dva díly a do jedné části vmícháme kakao rozmíchané v trošce mléka. Kakaové a světlé těsto lijeme střídavě do sebe do připravené formy na bábovku.


No a já vůbec nevím, jak se co používá. Nedávno jsme pekli bábovku a hodně rychle zčernala a uvnitř byla ještě syrová. Babiččinu bábovku vložíme do vyhřáté trouby a zvolna pečeme asi minut.


Tak nevím, možná máme špatný termostat, ale stejně bych ráda věděla, jak se v ní peče například kuře. A přitom stupně jsem měla podle kuchařky. O pečení kuřete se v nejedné rodině vedou spory na život a na smrt. Na břiše, nebo na zádech?


Potom klidně čtěte dál, protože pečení kachny v elektrické troubě i remosce má naprosto stejná pravidla. A jak poznat, že už je hotové, když každá trouba peče úplně, ale úplně jinak? Pokud k tomu máte zaplacenou elektřinu, můžete se směle pustit do slavnostního pokrmu.


Jak tedy upéct kachnu, aby se povedla? Náš recept zvládnou i začátečníci a výsledek všechny strávníky ohromí. Pouze u plynové trouby musíte teplotu odhadnout, nemá totiž.


Upečeno, už to mám také v tom oném, než prošla fotka, tak to já, jo, jen tak bokem pekla jsem na 2st. Navíc moc do druhé půlky nevyběhl, ale úplně placatý nebyl. Taky ho budu příště péct hlavičkou dopředu, protože je tak trošku jako melír - hlavu má tmavší a potom se zesvětluje. Jak chutná, to se dozvíme až v týdnu. Recept na chléb, který mám ještě od mojí maminky.


Když se chléb vytáhne z trouby, krásně voní a připomíná mi mé dětství. To trvá tak ještě 20minut. Formu nevymazávám ale bábovku po upečení nikdy nemůžu vyklopit, takže jsem to po třetím pečení vzdala a péct už ji nebudu.


Na kolika stupních v troubě pečete stouto formou? Koupila jsem si ale formu vánočního stromku, je o hodně menší, mám formu vymazat?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky