čtvrtek 20. října 2016

Povidla v troubě

Tématické fráze: švestková povidla z trouby švestková povidla v troubě hrušková povidla v troubě domácí švestková povidla v troubě vaření povidel v troubě pečená hrušková povidla švestkové povidla v troubě pečená povidla bez míchání povidla vaření povidel pečené švestky v troubě recept na svestkova povidla v. I ze švestek, které nebyly moc sladké a šťavnaté, jsou povidla jako od babičky. Povidla pečená v troubě. Nejprve smícháme mouku s práškem do pečiva a cukrem.


Poté přidáme změklé máslo, olej, žloutky, citronovou šťávu a vymícháme těsto. Poté si v míse vyšleháme bílky na hustý sníh, do něj jemně vmícháme na.

Postup, kdy se povidla pomalu pečou v troubě má několik výhod. V první řadě povidla nevyžadují žádnou extra pozornost. Odpařují a zahušťují se pomalu. Teplo v troubě působí rovnoměrně a proto se nepřipalují na dně.


Mléko s cukrem a pudinky uvaříme dle návodu do hustého pudinku, který odstavíme a ještě do horkého vmícháme máslo, které necháme mícháním volně a bez dalšího vaření rozpustit. Krok 5: Takto připravená povidla není třeba sterilovat, stačí rozdělit do vyčištěných skleniček. Tip: Každá trouba peče jinak, a proto je uvedený čas spíše orientační.


Při zavařování v troubě je třeba počítat s vyšší spotřebou energii vzhledem k tomu, že do ní nevložíme tolik sklenic jako do hrnce. Pokud ale chcete zavařovat jen několik sklenic, vyzkoušejte i zavařování v mikrovlnné troubě.

Pekla jsem včera poprvé, pod švestky jsem dala pečicí papír, pekla jsem je v černém smaltovaném oválném pekáči - kdysi bylo tohle nádobí moderní - nejdříve jsem se lekla, že jsem povidla připálila, ale kupodivu ne. Nakonec jsem trochu pomixovala a nechala ještě asi minut v troubě , aby zhoustla. Musím upřímně říct, že lepší povidla jsem snad v životě nejedla! Když si vychytáte sladkost a hustotu dle vašeho gusta, tak už nikdy více nebudete chtít vařit jiná povidla.


Je to fakticky bezpracné, žádné mnohohodinové. Naprosto bez cukru ( máme trochu cukrovku). Je fakt, že to chce vyzrálé ovoce. Od svých odběratelek a klientek jsem dostala jasný úkol :-).


Najít a otestovat snadný recept na švestková povidla , která se dělají v troubě bez míchání a jsou ideálně bez cukru. Jelikož jsem byla sama zvědavá, jestli takový recept najdu, pustila jsem se do hledání. Třeba na povidlové buchty, nebo babiččin trhanec politý teplými povidly.


Další výhodou trouby je, že povidla v ní můžeme dělat přes noc. Postup jsem přizpůsobila tak, aby byl co nejednodušší. Nakonec povidla vyšla skvěle, takže jsem se rozhodla pro vás recept natočit.


Po ukončení spustíme program „Marmeláda“ naposledy. Pak již jsou povidla hustá, takže je nalijeme do skleniček, které si nahřejeme na plechu s vodou v troubě. Poté sklenice otočíme dnem vzhůru a zabalíme ještě do froté ručníku, aby byly déle v teple.


Tak musím povidla pečená v troubě moc pochválit! Hrušky na povrchu krásně zkaramelizovaly a vonělo to všude.

Ještě se pustím do jablek. Nadchlo mě to, ale nejvděčnější budu za tenhle recept v zimě nad pekáčem povidlových buchet :o). Bezpracná švestková povidla pečená v troubě.


Připravte si švestková povidla téměř bez práce. Na stromech už dozrávají švestky a přichází ta správná doba právě na domácí povidla. Vendula Autor Uložit Sdílet Tisk.


Pro zobrazení receptu klikněte na můj nový blog zde: Švestková povidla pečená v troubě - omyté a vypeckované švestky dáme na plech a pokapeme octem - 25-ti minutách švestky posypeme cukrem, necháme péct minut a poté ještě jednou opa. V kuchyni vždy otevřeno.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky